maandag, november 17, 2008

Birte

Hallo lieve mensen,

Het begon vanmorgen oohh zo rustig, we werden wakker, ik ging even met Bruce aan de wandel en simone zou even wat eten klaar maken. Buiten was het alweer een drukte van belang, loonbedrijf Boven was gekomen om mest te strooien. Ik ben toen dus even daar heen gewandeld met Bruce en heb hier even een tijdje staan praten. Nadat ik weer thuis gekomen was zag het ontbijt al op tafel staan maar geen Simone meer, deze stommelde boven op de slaapkamer wat heen weer....Eenmaal bij haar vertelde zij dat ze enorme krampen had, ze stond krom aan het bed... Ik vroeg haar wat ik kon doen en het antwoord was; ''Bel de verloskundige maar of daar terecht kunnen'' dit heb ik dus gedaan en we konden daar vervolgens om 09:50 terecht. Het echter nog maar 08:50, nog een uur te gaan dus.... Simone wou graag even onder de douche, dus hop de douche aan en zij er lekker onder. De pijn wou echter niet weg gaan en snel hierna heb ik haar aangekleed en zijn we in de auto gestapt en naar Delfzijl gereden.
Bij de verloskundige aangekomen werd er even aan Simone haar buik gevoeld en het daarop volgend antwoord was; "Gaan jullie direct maar door naar het ziekenhuis'' dit was dus duidelijke taal... Dus Simone weer naar de auto brengen en op naar het ziekenhuis, hier de auto weer uit en in de rolstoel richting de kraamafdeling. Hier werden wij direct opgevangen door een zuster welke ons naar een kraamkamer bracht om Simone vervolgens aan een hartbewakings apparaat te leggen, hiermee wordt de hartslag van de baby en de druk op de baarmoeder (weeen) gemeten.Na dit een half uur vol gehouden te hebben en een duidelijk weeenpatroon te zien, werd de gynaecoloog erbij geroepen welke even ging ''voelen'' hoe het ermee stond. Hij merkte direct op dat het kindje nog steeds in ''stuit'' lag (iets waarvoor wij komende maandag naar het ziekenhuis toe moesten) en dat er 5cm ontsluiting was. Hierop volgend zei hij; ''Wij gaan nu direct een keizersnede doen'' hier schrok ik heel erg van en wist even niet ik moest doen....Simone bleef vrij koel en zei ''Rustig maar Pip, het komt allemaal goed!'' Simone werd vervolgens snel naar de operatiekamer gebracht en ik mocht even later volgen wanneer zij haar ruggenprik had gehad. Nadat deze gezet was kon ik naar Simone toe in de O.K. hier ging het vervolgens razendsnel en binnen afzienbare tijd was daar een dochter!
Wij waren allebei zeer onder de indruk mede wij steeds het idee hadden dat het een jongen zou worden, dus niet.....Wij hadden wel een meisjesnaam bedacht en deze is dus, Birte!
Na de gebruikelijke controle kwam zij in een couveuse te liggen en werd zij naar de kinderafdeling gebracht. Ik moest met haar mee terwijl de chynaecoloog Simone verder opereerde. Al die tijd heb ik bij Birte op de kamer gezeten te wachten todat er een zuster kwam en mij meenam naar de uitslaapkamer alwaar Simone lag. Vervolgens ben ik naar buiten gelopen om de nieuwe opa's en oma's in te lichten.Voor allen was het ook zeer onverwacht, ook voor oma Vegter welke s'middags met Simone zou gaan winkelen in Winschoten, dit hadden zij s'morgens nog over de telefoon met elkaar afgesproken. Stieneke was dus inmiddels al bij ons thuis en trof daar niemand aan, alleen een compleet ontbijt en open deuren. Gelukkig wou Ellen de buurvrouw (die ik inmiddels gebeld had) wel even kijken bij ons thuis en die heeft het verhaal dus ook aan Stieneke verteld.
Het is al met al een hele hectische dag geweest en een om nooit meer te vergeten!! Moeder en dochter maken het inmiddels goed maar moeten nog wel even in het ziekenhuis blijven, Simone minimaal 5 tot 8 dagen en Birte ongeveer 4 tot 5 weken zoals het nu lijkt. Het hangt er allemaal vanaf hoe het de komende tijd gaat!

Bij deze wou ik jullie even laten weten hoe ik deze dag heb beleeft en zeggen dat ik enorm trots ben op mijn Simone en onze Birte!

Lasse

1 Comments:

At 19 november 2008 om 13:31, Blogger Rijks said...

Hai Lasse dacht eens even kijken of je al wat op je Blog had van je dochter en ja hoor, wat een mooi verhaal zeg.
Nu maar wachten op de foto's!
Groetjes ook aan Simone.
Marijke (tante van Anna)

 

Een reactie posten

<< Home