dinsdag, juni 06, 2006

Eindelijk is het zover.....

Eindelijk is het dan zover, LASSE HEEFT ZIJN DIPLOMA BEHAALD!!!!!!! WHOEHA.......... Vorige week donderdag kreeg ik eindelijk een mailtje van school waarinstond dat ik mijn laatste oprdacht voldoende had afgerond. Hierover is in de weken hiervoor nog wel regelmatig contact geweest en men schreef ook dat zij het niet op prijs stelden dat ik hun zo onder druk zetten deed... Sorry, maar ik had het echt helemaal gehad met dit gebeuren en kon mijzelf niet echt aardig meer voordoen, het heeft uiteindelijk ook nog geholpen!

De dagen hier vliegen voorbij, afgelopen week ben ik voornamelijk aan het sproeien geweest.
Voor de ATM-toppers van de CAH; Dit is een Case spx 4410 sprayer, 280 pk, dingetje gaat als een speer... Er wordt hier gespoten met 5 gallon/acre, dit komt neer op 22liter/hectare wat voor Nederlands begrippen zeer weinig De rijsnelheid is ook veel hoger (30km/uur), hierbij wordt de druk aan rijsnelheid aangepast en is de concentratie die op het blad valt zeer hoog, een enkele druppel zorgt ervoor dat de desbetreffende plant dood gaat...
Dit werk bevalt me goed, elke 3 uur een andere plek en je spreekt veel verschillende mensen, kan ik ook nog een beetje cultureel bezig zijn.. haha... Het werk wordt in een straal van 80 km rondom Ponoka gedaan, het kan dus zijn dat we s'avonds om 23:00 uur nog een uurtje naar huis moeten rijden. De sprayer wordt grotendeels vervoert met de truck, deze heeft ook een grote voorraadtank met water, waardoor je mooi door kunt werken. De chemicalien doe je in de ''handler'' die op de trailer staat, via een stationaire pomp worden zo de chemicalien gemengd met het water en in de sprayer gepompt.

Vandaag (maandag) had ik Simone nog aan de lijn, zij was op de pinksterfeesten in Delfzijl. Zij vertelde dat er veel mensen waren die vroegen hoe met mij ging, dit vond ik natuurlijk zeer leuk om te horen, iedereen bedankt... Vond het toch wel jammer om er niet bij te zijn, is toch altijd wel heel gezellig, volgend jaar dan maar weer... Ook het bloesemfeest in Dronten was weer een geslaagd festijn hoorde ik, goed gedaan jongens, Huize Young Ones zal ook wel weer goed laveloos thuis gekomen zijn.... Hier is iedereen in de ban van het ijshockey, de Edmonton Oilers staan in de halve finales van de Stanleycup. Dit is is een competitie onder alle grote ijshockeyteams in Noord amerika en Canada. Vanavond hebben we bij de Boston Pizza in Ponoka de wedstrijd bekeken, was mooi om te zien, al die gekke Canadezen.... Helaas hebben ze verloren, woensdag is de volgende game, die moeten ze dan maar winnen...

Tot zover... groeten Lasse

On the sprayer

Darren en Hijlko Feitsma

De beide trucks en sprayers

2 Comments:

At 20 juni 2006 om 11:15, Anonymous Anoniem said...

he lasse dude,

mooi dat het een beetje loopt daar in canada. hier gaat alles zo'n beetje zn gangetje, moet vrijdag IV verdedigen maar dat zal wel loslopen.
veel plezier nog daar en de mazzel.

Stephan

 
At 21 juni 2006 om 23:38, Anonymous Anoniem said...

Hallo Lasse Zo tezien heb je het erg naar je zin daar met al dat dikke raif.Heel leuk om af en toe te lezen wat je daar zoal uitvreet. He geniet er nog maar van en ik kijk nog wel een keer .
Bij de way hebben ze ook fendt trekkers daar
Groeten Ludolf

 

Een reactie posten

<< Home